Prevencia a riešenie konfliktov
Termíny
Štandardná forma realizácie kurzu je prezenčná. V prípade nepriaznivej epidemiologickej situácie bude kurz realizovaný online formou.
Kurz „Prevencia a riešenie konfliktov“ je určený vedúcim pracovníkom, ako aj všetkým, ktorí prichádzajú v kontakte so spolupracovníkmi do konfliktných situácií alebo situácií, v ktorých vzniká napätie. Ak správne zvládneme napätie a rôzne názory na tú istú vec, môžu byť zdrojom dobrých riešení, ak ich nezvládneme, môžu byť zdrojom zničujúcich konfliktov.
Ciele
- Rozvinúť schopnosť pracovníkov efektívne sa vyrovnávať s problémovými a konfliktnými situáciami
- Zvládnuť techniky riešenia konfliktu
- Uvedomiť si, aký preferovaný štýl riešenia mám, aké sú jeho výhody a nevýhody
- Zdokonaliť sa v prevencii konfliktov
Obsah
Riešenie problémov
- Dôvod, vznik, 5 krokov riešenia problémov, riešenie problémov v skupine
- Ako rozvíjať svoje schopnosti riešiť problém?
Konflikt v pracovnom tíme
- Typy konfliktov, zdroje konfliktov, charakteristiky a etapy vývoja konfliktu
- Dôsledky neriešených konfliktov
Prevencia konfliktov
- Napätie ako tvorivá súčasť práce v tíme
- Identifikácia potenciálnych konfliktov a možné preventívne opatrenia
Komunikácia a jej úloha pri riešení problémov a konfliktov
- Cieľ a modely komunikácie, prvky verbálnej komunikácie, pozitívne vyjadrovanie
Komunikačné techniky
- Scenár, využitie asertivity pri riešení problémov a konfliktov
Prekonávanie konfliktov
- Pozícia vzťahu a ocenenia, techniky prekonávania konfliktov
- Vystupovanie po rebríku, analýza silového poľa, tlmenie hnevu
Ja a konflikt
- Aký je môj preferovaný štýl riešenia konfliktu?
Emocionálne prvky v konfliktoch
- Hnev a jeho tlmenie
Lektori
Natália Kušnieriková
Ako trénerka pre firemné vzdelávanie pôsobí v FBE Bratislava od roku 2002. Špecializuje sa na oblasť komunikácie, facilitácie, prevencie a riešenia konfliktov, tímovej spolupráce, zákazníckej orientácie a koučingu. Vyštudovala Filozofickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. 7 rokov pôsobila v medzinárodnej organizácii Partners for Democratic Change Slovakia – Centrum prevencie a riešenie konfliktov ako projektová manažérka a trénerka. Je členkou a certifikovanou koučkou SAKO, členkou a medzinárodne certifikovanou koučkou ACC v rámci ICF. Absolvovala tiež tréning Supervízia koučov (Sandra Wilson).
Schaeffler Skalica, Schaeffker Kysuce, First Data Slovakia, ZSE, Mondi SCP, Volkswagen Slovakia, Nemak, VÚB, ČSOB, ZF Slovakia, ESET, Slovak Telekom, Matador Group, VW Finančné služby atď.
Najvýznamnejšie referencie:
Ivana Kmeťová
Venuje sa lektorským aktivitám najmä v oblasti komunikácie, manažérskych zručností, tímovej práce, asertivity, riešenia konfliktov, tréningu trénerov, obchodných zručností a zákazníckej orientácie. Vyštudovala Pedagogickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. Sedem rokov pôsobila v medzinárodnej organizácií Centrum prevencie a riešenia konfliktov - Partners for Democratic Change Slovakia ako projektová manažérka a trénerka. Odborné vzdelanie si doplnila dvojročným pôsobením v Anglicku, kde získala aj osvedčenie certifikovanej mediátorky. Absolvovala výcvik v oblasti AC a DC v Budapešti, TA pre manažérov, tréning trénerov, PDCS, ako aj interný rozvojový program FBE.
Schaeffler Kysuce, Scheaffler Skalica, ZSE, Velux, Medical Glass, Eltek, Protetika, OSRAM, VÚB, Defta Slovakia, Manitowoc Crane Group Slovakia atď.
Najvýznamnejšie referencie:
Rebeka Trepačová
Ako trénerka pôsobí v FBE Bratislava od roku 1993. Venuje sa konzultáciám a firemným projektom zameraným na manažérske zručnosti, komunikáciu, asertivitu, prezentačné zručnosti, tréningy trénerov a koučing. Je absolventkou FF UK v Bratislave, odbor andragogika. Absolvovala intenzívne výcviky v modeli V. Satirovej pod vedením prof. W. Zahnda, Chicago University, USA, v krátkodobej systematickej terapii podľa V. Satirovej pod vedením Dr. Johna Banmena, University of BC, Canada a tréning Supervízia koučov pod vedením S. Wilson. Je členkou Slovenskej asociácie koučov a členkou a certifikovaným koučom ACC v rámci ICF – International Coach Federation.
OSRAM, Tatra banka, ZSE, Schaeffler Group, Slovak Telekom, BNP Paribas, PosAm, Lucron, Marel, ČSOB, HMH, VW Slovakia, Mondi SCP, ING Bank atď.
Najvýznamnejšie referencie:
Možnosť následnej aplikačnej podpory od lektora v praxi
Pre účastníkov kurzu je k dispozícii možnosť následnej aplikačnej podpory formou individuálnej konzultácie/koučingu s lektorom. Odporúčaný rozsah je 2-3 konzultácie.
Cena za jednu aplikačnú konzultáciu/koučing s lektorom (1 hodina) je 150,- EUR + DPH.
Aplikačné konzultácie/koučing sú realizované online alebo telefonicky.
Pre objednanie či viac informácií o následnom individuálnom koučingu/konzultáciách nás kontaktujte na Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript., prípadne na telefónnom čísle 02/5441 8513.
Harmonogram
Program | 1. deň | 2. deň |
---|---|---|
Registrácia | 8:45 | |
Program | 9:00 | 8:00 |
Obed | 12:00 | 12:00 |
Program | 13:00 | 13:00 |
Ukončenie | 16:30 | 16:00 |
Cena za kurz
Základná cena | Zľavnená cena | |
---|---|---|
Cena bez DPH / os. | 350 € | 330 € |
Cena s DPH / os. | 420 € | 396 € |
Štandardná forma realizácie kurzu je prezenčná. V prípade nepriaznivej epidemiologickej situácie bude kurz realizovaný online formou. Pracovné metódy používané v tréningových programoch na diaľku sú zvolené tak, aby sme zaistili interaktivitu, prispôsobenie obsahu potrebám účastníkov a praktické prenesenie do praxe.
 
Miesto konania kurzu: | NIKAR TRAINING CENTER |
Liptovská 10 | |
821 09 Bratislava | |
www.nikar.sk |