Ako komunikovať s audítormi

Schopnosť efektívne komunikovať stav vecí a plánované opatrenia má veľký vplyv na výsledok interných aj externých auditov. Tento kurz je určený pracovníkom, ktorí potrebujú počas auditov zrozumiteľne prezentovať informácie, správne argumentovať a zvládnuť rôzne komunikačné štýly v komunikácii s audítorom.

Ciele

  • Posilniť komunikačné zručnosti účastníkov pre efektívnu komunikáciu s interným/externým audítorom.
  • Rozvinúť schopnosť zrozumiteľnej prezentácie informácií, argumentáciu a asertívnu komunikáciu.
  • Naučiť sa profesionálne zvládať záťažové situácie a emócie v komunikácii s audítorom.

Obsah

Situácie z praxe účastníkov -  čerpáme z reálnych skúseností

Cvičenie obohatené o rozbor metodických videí a reálnych situácií.

Čo všetko zvyšuje  riziko v komunikácii s audítorom?

Účinná komunikácia s audítorom

  • Dôvody nedorozumení v rozhovore s audítorom a ako im predísť.
  • Štýly správania sa audítorov v komunikácii s pracovníkom: ako ich identifikovať a zvoliť správny komunikačný štýl.
  • Praktické nástroje verbálnej komunikácie, ktoré pomáhajú viesť rozhovor a znižujú napätie.
  • Praktické nástroje neverbálnej komunikácie pri komunikácii s audítorom.

Príprava a vedenie rozhovoru s audítorom

  • Príprava stratégie pre rozhovor s audítorom: stratégie pre spoluprácu, reakcia na opačný názor, vyhýbanie sa, ústup, konfrontácia, kompromis.
  • Efektívna komunikácia informácií a faktov, argumentácia. Kedy je bezpečné byť v rozhovore aktívny, kedy položiť otázku, ako viesť rozhovor k cieľu.

Tréning konkrétnych situácií z praxe účastníkov

  • Najčastejšie a vybrané situácie účastníkov z auditu.
  • VIDEO tréning role play modelových auditových situácií z praxe účastníkov.

Zvládanie stresu pri ťažkom rozhovore s audítorom

  • Prevencia – praktické protistresové postupy a cvičenia pred záťažovým stretnutím.
  • Intervencia – čo môžem spraviť počas záťažového stretnutia.
  • Opatrenia po skončení záťažovej situácie, relaxačné a iné podporné opatrenia.