Strategické plánovanie k definovaniu vízie, stratégie a cieľov a implementácia metód ako Balance Scorecard (BSC).
Zvýšenie predaja a ziskovosti IT firmy
Zákazník: Významný dodávateľ komplexných informačných systémov a IT služieb
Problém/Príležitosť: zvýšenie predaja a ziskovosti vytvorením a implementáciou novej produktovej a obchodnej stratégie
Využité metódy a nástroje:
- Analýza konkurenčného prostredia podľa modelu Portera a metodika vytvorenia produktovej a obchodnej stratégie.
- Implementácia Balance Scorecard na prepojenie a monitoring finančných, zákazníckych, procesných a rozvojových cieľov a ukazovateľov výkonnosti (KPI) firmy.
Postup implementácie:
- Analýza konkurenčného prostredia – 5 najvýznamnejších skupín síl podľa modelu Portera.
- Kvantifikácia intenzity síl pre produktové skupiny firmy.
- Stanovenie čiastkových stratégií.
- Definovanie ponuky hodnoty pre zákazníka a jedinečnej konkurenčnej pozície.
- Akčné plány odlíšenia sa z hľadiska produktov a služieb a obchodnej stratégie na vybraných trhových segmentoch.
- Implementácia systému nastavovania cieľov (1x ročne), hodnotenia vybraných ukazovateľov (podľa úrovne - mesačne a týždenne) s prepojením na riadenie obchodu a produkčných divízií.
Dosiahnuté výsledky: Implementácie strategických projektov vo všetkých divíziách firmy prispeli k zdvojnásobeniu hodnoty firmy v priebehu 5 rokov.
Strategické plánovanie
Zákazník: dodávateľ a prevádzkovateľ elektronických služieb založených na využití mobilných telefónov
Problém/Príležitosť: Veľké množstvo rozpracovaných aktivít bez jasného konečného produktu a jeho uvedenia na trh. Väčšina aktivít sa javila ako veľmi pozitívnych s veľkou možnosťou úspechu.
Dosiahnuté zlepšenia: Dedikácia zdrojov na prioritné aktivity vedúce k uvedeniu produktov na trh.
Popis krokov implementácie:
- Revízia všetkých rozpracovaných aktivít a ich posúdenie z pohľadu vízie a stratégie organizácie.
- Akčný plán realizácie strategických aktivít pre čo najrýchlejšie a úspešné uvedenie vybraného produktu na trh